Beheer & Organisatie Hofhuys
Klik op de balk of + voor meer info.
Wie |
---|
Arnold (*), Grady, Erica |
Werkwijze |
---|
Interne aanvragen: op de website Aahof (Bewonersomgeving), bij de Agenda staat een emailadres, waar bewoners een aanvraag/reservering kunnen doen. Externe aanvragen: op het open deel van de website staat onder “Informatie Hofhuys” een emailadres waar belangstellenden hun aanvraag heen kunnen sturen. Deze e-mails komen binnen bij Agendabeheer. Aanvragers worden door Agendabeheer geïnformeerd of de aanvraag akkoord is. Agendabeheer plaatst de goedgekeurde aanvraag in de Hofhuysagenda. Aanvragen voor privé of extern gebruik, worden daarna doorgestuurd naar de bewoners die de aanvragen verder regelen. (*) contactpersoon |
Wie |
---|
Bep |
Werkwijze |
---|
Er zijn boven kasten met boeken die bewoners kunnen lezen. Ze mogen mee naar huis. Graag netjes terugbrengen na lezing. Op meerdere plekken liggen tijdschriften. De nieuwste exemplaren graag zo snel mogelijk na lezing terug naar ’t Hofhuys voor andere bewoners. Iedereen kan boeken/tijdschriften inleveren. Een paar bewoners houden de boeken en tijdschriften en de kasten bij. |
Wie |
---|
Marijke, Agnes v L. |
Werkwijze |
---|
In ‘t Hofhuys zijn exposities van “Kunst aan de muur” mogelijk. Bewoners die persoonlijk een expositie willen organiseren, kunnen contact opnemen met de Expositiegroep. Dit geldt ook voor bewoners die familie of vrienden hebben die willen exposeren. Exposanten die zich via andere kanalen bij ons melden, worden ook doorverwezen naar de expositiegroep. De expositiegroep neemt vervolgens contact op met de betreffende exposant en bespreekt demogelijkheden. Het “Aahof reglement voor exposities” wordt met de exposant besproken en deze ondertekent voor akkoord. |
Wie |
---|
Henk vd Sl. (penningmeester BVA) – Vacature |
Werkwijze |
---|
Er is een aparte bankrekening, o.a. bedoeld om betalingen te ontvangen voor het gebruik van ’t Hofhuys voor privé en extern gebruik en voor rondleidingen. Het beheer van deze rekening wordt gedaan door de penningmeester, samen met een bewoner. Jaarlijks wordt d.m.v. een begroting vastgesteld welk bedrag van deze rekening nodig isvoor de dagelijkse huishouding bv. om te besteden aan inkoop gebruiks- /verbruiksmaterialen, interieur e.d. Dit in samenspraak met de diverse groepjes. |
Wie |
---|
Femmi – Vacature |
Werkwijze |
---|
Externe aanvragen en aanvragen voor privégebruik door bewoners, komen binnen bij bewoners Agendabeheer. Dit wordt daarna verder afgesproken met inachtneming van de geldende gebruiksvoorwaarden en tarieven. Bij externe aanvragen voor bv. doorlopend gebruik voor een langere periode, vindt eerst afstemming met het bestuur plaats. Facturering: via de financiële administratie Hofhuys. |
Wie |
---|
Herman, Jan O., Nelly |
Werkwijze |
---|
De inkoopgroep zorgt voor de inkoop van o.a. koffie/thee/ frisdrank/wijn/bier. Bij activiteiten betalen bewoners hiervoor het geldende interne tarief (kostprijs). Bij BVA-bijeenkomsten, vergaderingen en wanneer men werkzaamheden/taken voor ’t Hofhuys uitvoert, betalen bewoners geen bijdrage voor de koffie/thee. Op woensdag tijdens onze wekelijkse koffieochtend hoeft men ook niet te betalen voor koffie/thee. Wanneer er een financieel tekort dreigt te ontstaan, is er contact met de penningmeester. |
Wie |
---|
Herman, Marijke, Edith, Agnes S. |
Werkwijze |
---|
De inrichtingsgroep is verantwoordelijk voor het interieur/de inrichting van de diverse ruimtes. Denk aan: – een passend interieur en inrichting per jaargetijde/seizoen/feestdagen; – aanschaf huishoudelijke gebruiksvoorwerpen (b.v. glazen, serviesgoed, bestek); – aanschaf meubilair, verlichting etc.; – aanschaf huishoudelijke apparatuur (b.v. afwasmachine, koffiezetapparaat, vuilnisbak); Daarbij houdt de groep rekening met: – de directe gevolgen van hun acties voor andere groepen, activiteiten of werkzaamheden; – zo nodig vindt afstemming plaats; – het beschikbare budget. Bij onverwachte grotere uitgaven vindt vooraf overleg plaats met de penningmeester. Declaraties: via de financiële administratie Hofhuys. Wanneer bewoners constateren dat er onderhoud/vervanging van apparatuur/ gebruiksmaterialen nodig is, melden zij dit bij de inrichtingsgroep. Bewoners die huisraad beschikbaar hebben voor ‘t Hofhuys nemen hierover altijd eerst contact op met iemand van de Inrichtingsgroep. |
Wie |
---|
Jan O., Gijs, Herman, Henk vd Sl., Henk v ’t H., Jan M., Henk U., Peter v W. |
Werkwijze |
---|
Hulp en uitvoering van (klein) onderhoud (reparatie/iets ophangen) in ’t Hofhuys kan gevraagd worden aan de Onderhoudsgroep (B&O). Declaraties: via de financiële administratie Hofhuys. Bij grotere uitgaven is er overleg met de penningmeester. |
Wie |
---|
Femmi – Vacature |
Werkwijze |
---|
Als Aahof bieden we de mogelijkheid voor een rondleiding aan belangstellenden. Dit kan met en zonder lunch. Hier zijn kosten aan verbonden. De tarieven worden – na advies van de rondleidingsgroep – door het bestuur vastgesteld. Aanvragen: kunnen via verschillende routes binnenkomen. Uitvoering: aanvragen worden doorgezet naar de groep bewoners die de rondleiding verder organiseert. Declaraties en facturering gaat via de financiële administratie Hofhuys. |
Wie |
---|
Jeannette, Marry , Marijke(*), Wilma, Tineke, Pia, Thea, Erica, Kuna, Bep, Loes, Frans, Kittie, Harmke, Johan(*), Lies(*), Agnes v L.(*) |
Werkwijze |
---|
Alle bewoners die ’t Hofhuys gebruiken, zorgen ervoor dat – na gebruik – alles opgeruimd is, de tafels afgenomen zijn, er zo nodig gestofzuigd is en de vaatwasmachine in- en uitgeruimd wordt. Voor aanvullende noodzakelijke schoonmaakwerkzaamheden is er een schoonmaakgroep actief. Planning, inkoop van schoonmaakmiddelen en huishoudelijke materialen e.d. doet deze groep zelf. Declaraties: via de financiële administratie Hofhuys. * Marijke – Inkoop schoonmaakmiddelen * Johan – wassen ramen boven * Lies, Agnes v L. – wassen |